پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی(برادران)

پیام سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مناسبت 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی

"استکبار در مبارزه خود با ملت ایران قطعا و یقینا نه یک بار بلکه بار ها وبار ها به زانو در خواهد آمد وشکست خواهد خورد ." (مقام معظم رهبری)

سیزدهم آبان ماه، گویای وقایع مهم  و برجسته ای برای ملت بزرگ و قهرمان ایران است، وقایعی که هر یک سهم بزرگی در شکل گیری تاریخ ضد استعماری کشورمان در عصر حاضر بر عهده گرفته است،

ـ تبعید مرجع بزرگ شیعیان جهان حضرت امام خمینی رحمه اله علیه

ـ شهادت دانش آموزان در محوطه ی دانشگاه تهران به دست دژخیمان رژیم پهلوی

ـ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام

این حوادث هر یک به تنهایی نقطه عطفی در تاریخ زرین و شکوهمند انقلاب اسلامی ونشانگر روحیه ی استکبار ستیزی، شجاعت وایثار فرزندان ولایت مدار این سرزمین است.

این رویدادهای مهم، سیر تاریخ تکاملی نهضت اسلامی را به تصویر می کشد و یادآور ثبت حماسه های ملت ستمدیده ‏ی ایران است که در مبارزه با استکبار جهانی و به تاسی از سرور و سالار شهیدان نهال انقلاب اسلامی را جان بخشیده و شکوفا نمود تا در دل همه ی مستضعفان ریشه دوانیده و لرزه بر اندام مستکبران اندازد واستعمار گران را مایوس کند.

تقارن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با روز  عاشورا که  فلسفه وجودیش شناخت جبهه حق و مبارزه با جبهه باطل، کفر ، الحاد و نفاق است خود یادآور این نکته است که زیر بنا و اساس رخدادهای 13 آبان همان مکتب انسان ساز اسلام  و در رأس آن قیام امام حسین (ع) است.

این تقارن به جا و مناسب ما را بر آن می دارد که با بهره گیری از آموزه های عاشورا، نظام سلطه و استکبار جهانی را شناخته تا در صف کشی های موجود جهان در صف یاران حسین (ع)  به مبارزه بی امان خود با این نظام که در صدر آن آمریکای جنایتکارقرارگرفته است، ادامه دهیم و در این راه فصل الخطاب برایمان مواضع و منویات رهبر معظم انقلاب در همه ی عرصه های داخلی و بین المللی باشد.

انقلاب اسلامی قطعاً به دست نسل جوانی که با تعلیم و تربیت در مکتب حیات بخش حسین (ع)، در سنگر مدرسه و دانشگاه به ایمانی پولادین و همتی ستُرگ مسلح شده تا بتوانند اهداف این نظام مقدس و ولایی را جامعه عمل بپوشانند سپرده خواهد شد.

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می داریم و امید است با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در زمره رهروان راستین خمینی کبیر(ره) و شهیدان والا مقام باشیم.

 

محمود مهرمحمدی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان


نظرات کاربران