پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی(برادران)

دکتر متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جنبش دانشجویی یعنی پیشانی بصیرت مند جریان انقلابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجانشرقی سومین روز دوره ی تخصصی تشکل های دانشجویی با عنوان امام موسی صدر 2 در پردیس علامه امینی تبریزبا حضوردکتر متفکر آزاد نماینده مردم شریف تبریز ،آذرشهر ،اسکو و عضو هیت رئیسه مجلس ، دکتر خدیوی مدیریت امور پردیس های استان ، دکتر عباسزاده رئیس پردیس علامه امینی و معاونین پردیس های فاطمه الزهرا و علامه امینی در پردیس برادران برگزار شد .

 دکتر متفکر آزاد ضمن تشکر از مدیریت دانشگاه فرهنگیان وعوامل اجرایی این دوره در استان با اشاره به تشکل های دانشجو معلمان با تاکید بر فرمایش مقام  رهبری که فرمودند : مسیر  ورود معلم به آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان باشد افزود: شما دانشجو معلمان واعضای تشکلهای اسلامی دانشجویان از جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی برخوردار و آینده های تمدنی ما را شما ها خواهید ساخت .

عضو هیئت رئیسه مجلس باتوجه به جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان ، تشکلهای دانشجو معلمان و جنبش های دانشجویی را پیشانی بصیرت مند جریان انقلابی دانست و افزود: شما پیشران حرکت انقلاب ونظام اسلامی هستید بایستی با عزم راسخ و تلاش در جهت رسیدن به این هدف مهم برنامه ریزی و بسترسازی کنید تا در آینده نگاه تمدنی کشورمان ونظام اسلامی را راهبری بکنید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم گفت : ما می خواهیم نخبه ترین کنکوری ها ،بهترین جوانان حزب اللهی این کشورمعلم بشوند وما در مجلس ودولت تلاشمان این است که بسترسازی کنیم تا جذب معلم صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد و نباید این انتظار ایجاد شود که از راه‌های دیگر مجبور به جذب معلم باشیم و باید تلاش کنیم تا توسعه کمی و کیفی این دانشگاه محقق شود تا معلمان توانمند و با صلاحیت را پرورش دهیم.

دکتر متفکر آزاد با بیان اینکه برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، در آینده نیاز به استخدام بیش از ۳۵۰ هزار معلم داریم، عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش برعهده دانشگاه فرهنگیان است، اما به نظر می‌رسد در این زمینه ضعف‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید فکری برای آن کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رعایت کرامت انسانی و عدالت نسبت به معلمان ضروری است، گفت: در مورد معلمانی که اکنون مشغول به کار هستند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحث همسان‌سازی و هم‌ترازی را با اجرای درست و دقیق نظام رتبه‌بندی.مد نظر داشته ومراحل پایانی خود را در مجلس سپری میکند.

دکتر خدیوی مدیرامور پردیس های استان نیز ضمن خوش آمدگویی و تشکر از عوامل مدیریتی تشکل های اسلامی با اشاره به ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان که تربیت معلم ارزشی جهادی و انقلابی است افزود: شما ومجموعه تشکل ها ی دانشجویی دانشگاه بستری برای آینده این نظام وانقلاب بوده و مطمئنا آینده نظام در دستان شماست

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره بر حمایت دانشگاه با تمام ظرفیت و امکانات از دانشجو معلمان و تشکل ها وجنبش های دانشجویی افزود: شما باید با رهیابی و رهگیری اطلاعات فکری وسوختگیری علمی و با تمام توان وتوانمندی وارائه ایده های فکری وعلمی مناسب برای مدیریت دانشگاه وپردیس ها بستری برای تغییر و تحول در این مجموعه باشید.

دکترخدیوی با بیان اینکه شما تشکل های دانشجویی اگر بعنوان یک فرمانده فکری وعلمی و در تراز نظام اسلامی مثل یک ترموستات فرهنگی کنترل فرهنگ وتربیت یک جامعه را به عهده بگیرید افزود: هرمعلمی که در هر استان ،شهر،بخش ویا روستا مشغول به تعلیم وپرورش آینده سازان این مرز وبوم هست بعنوان نماینده دولت و نظام در آن شهر یا بخش می باشد  

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نقیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری نیز با بیان اینکه تشکل و جنبش های دانشجویی پیشران گفتمان سازی هستند افزود : وظیفه ما این است که در این دوره تخصصی امام موسی صدر 2 این بیانات را تحلیل و گفتمان سازی کرده و راه‌کارهایی برای تحقق و عملیاتی کردن این انتظارات انجام دهیم و هر کس به اقتضای مأموریتی که بر دوش دارد می‌تواند اقدامات موثری را در این راستا انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نقیان با بیان اینکه تبیین گفتمان و منطق تحول است .افزود:  این که تحول باید با چه هدفی انجام پذیرد و به چه سمتی ما را حرکت بدهد. این همان تحولی است که مد نظر مقام معظم رهبری می باشد.
مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود بیان داشت: رهبری معظم انقلاب، تحول را یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری، حکمرانی، سبک زندگی عمومی کشور می‌دانند و حفظ و تبیین اصول اساسی انقلاب و نوآوری در شیوه‌ها و روش‌ها از جمله نکات اصلی این تحول است.