پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی(برادران)

نخستین کنفرانس رشدریاضی، آموزش و نوآوری ها

  تاریخ برگزاری : 28/07/90 محل برگزاری : تربیت معلم علامه امینی تبریز اهداف برگزاری : اهداف کنفرانس: 1. مقالات علمی و ایده های نو …

 

تاریخ برگزاری :
28/07/90
محل برگزاری :
تربیت معلم علامه امینی تبریز
اهداف برگزاری :
اهداف کنفرانس:

1. مقالات علمی و ایده های نو در ریاضی (جبر، آنالیز، هندسه، آمار و .... )

2. تکنولوژی های جدید آموزش ریاضی و آموزش از راه دور و نقش اینترنت

3. بررسی نرم افزارهای ریاضی

4. روش های آموزشی پروژه محور در ریاضی

5. مشکلات آموزش ریاضی در سطوح مختلف آموزشی مدرسه، دانشگاه و ارائه راهکارها

6. ارتقاء رشد تفکر ریاضی و طرح مسائل نو
برگزار کنندگان همایش :
1.مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم 2.تربیت معلم علامه امینی تبریز 3.انجمن ریاضی
گزارش همایش :
نخستین کنفرانس رشد ریاضی، آموزش و نوآوری ها با حضور مسئولین آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم و نمایندگان انجمن ریاضی ایران در مرکز تربیت معلم علامه امینی تبریز (معین) برگزار شد.در آغاز این کنفرانس که به مدت دو روز در 28 و 29 مهر هاه در مرکز ادامه یافت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا زارع زاده نجفی دبیر کنفرانس و رئیس تربیت معلم علامه امینی تبریز (معین)، ضمن خیر مقدم خدمت حضار با اشاره به جایگاه خاص ریاضی، از ریاضی بعنوان علم مادر نام برد و افزود: این کنفرانس پلی بین دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای بالا بردن سطع علمی است و ایشان ضمن تشکر از برگزار کنندگان و دست اندر کاران کنفرانس برای همه آنان آرزوی توفیق نمودند.

و در ادامه جناب آقای اسدی گرمارودی، رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در مورد رسالت سنگینی که بر عهده ی معلمین گذاشته شده است. گفت: تربیت یک شهروند خوب کاری است که در عین سختی با اراده قوی قابل دسترس است و افزودند: اگر قرار است در آموزش و پرورش پیشرفتی صورت گیرد باید به مراکز تربیت معلم توجه بیشتری شود و امید است تا در یک زمانبندی 6 ساله بتوانیم این دو امر را ارتقاء دهیم.

دکتر جلوداری ممقانی، نمایند ریاضی ایران نیز در این کنفرانس از کم بودن کتب تألیفی در مباحث ریاضی اظهار نارضایتی کردند و گفتند: در مورد تاریخ ریاضی در پیرامون خود تحقیق کنید که معماری بازار تبریز نمونه ی بازر این مسئله است .

در مورد جوایز هم توضیحاتی داد و گفت: جایزه هر بخش به اسم یکی از ریاضیدانان موجود یا گذشته اختصاص یافته است.
لازم به ذکر است که دراین کنفرانس 49 مقاله به صورت سخنرانی و 13 مقاله به صورت پوستر و 4 مورد سخنرانی علمی توسط اساتید ارائه شد.