"نشست توجیهی کارورزی مدیران و معلمان مدارس با مسئولین پردیس علامه امینی "
در راستای بهبود فرایندهای کارورزی و افزایش هماهنگی میان دانشگاه، دانشجویان، معلمان راهنما، و مدیران مدارس میزبان، جلسهای در تاریخ 1403/08/29 از ساعت 13:30 در پردیس دانشگاهی برگزار شد. این جلسه با حضور دکتر عباسزاده، سرپرست پردیس، دکتر مردای، معاون آموزشی پردیس دکتر محمودی، مسئول کارورزی استان و پردیس ، دکتر نیکوکار، مدرس و مشاور کارورزی، و جمعی از معلمان راهنما و مدیران مدارس میزبان برگزار شد. در این جلسه به موضوعات مختلفی از جمله اهمیت کارورزی، فرایندهای مرتبط، و نقدها و پیشنهادات حاضران پرداخته شد.دکتر عباسزاده با اشاره به نقش اساسی کارورزی در تربیت معلمان آینده، سخنان خود را آغاز کرد. وی ضمن خوشآمدگویی به معلمان راهنما و مدیران حاضر در جلسه، از اهمیت همکاری میان دانشگاه و مدارس برای ارائه یک تجربه آموزشی واقعی و مفید به دانشجویان سخن گفت. دکتر مردای در بخش بعدی جلسه به تشریح برنامهها و اقدامات جدید در حوزه کارورزی پرداخت. او اعلام کرد که دانشگاه در نظر دارد دورههای آموزشی و کارگاههای مهارتی بیشتری برای دانشجویان برگزار کند تا آنها با آمادگی بیشتری وارد مدارس شوند.وی همچنین از نقش پررنگتر اساتید در مدارس خبر داد و گفت که این تعامل مستقیم میان اساتید، دانشجویان و معلمان راهنما میتواند تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت کارورزی داشته باشد. دکتر محمودی، مسئول کارورزی استان آذربایجان شرقی، در این بخش به ارائه گزارشی جامع از وضعیت فعلی برنامه کارورزی پرداخت. وی ابتدا با ارائه آمار، تصویری واضح از دستاوردهای برنامههای کارورزی در سال جاری ترسیم کرد. دکتر نیکوکار، مدرس دوره کارورزی، سخنرانی خود را با محوریت بررسی فرایند کارورزی و معیارهای ارزیابی آغاز کرد. وی تأکید کرد که کارورزی یک فرایند یادگیری دوسویه است که نه تنها دانشجویان، بلکه معلمان راهنما و اساتید نیز میتوانند از آن بهرهمند شوند. دکتر نیکوکار با توجه به وضع فعلی کارورزی پردیس به تبین و اصول کارورزی با محوریت کارورری 1 و کارورزی 3 پرداخت در ادامه به اصول کلی کارورزی اشاره ای داشتند.